Allmän information
Babynohr.dk Aps
Cvr: 41591471
Tel: 7196 6161
E-post: kontakt@babynohr.dk
Bygmestervej 4 9240 Sebbersund
Betalning
Babynohr.dk accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB.
Det går även bra att betala via MobilePay Online.
Vi accepterar betalning med Anyday.
Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas.
När du väljer att betala med Anyday dras första betalningen när varan skickas. Du betalar då ut din månadsersättning sista arbetsdagen från kommande månad och tre månader framåt.
Inga avgifter eller räntor tas ut för ditt köp om du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör avtalet med Anyday automatiskt.
Vi tar inga kortavgifter.
Betalning kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas.
Alla belopp är i DKK. danska kronor och är inkl. MOMS.
Babynohr.dk använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att din information inte kan läsas.
Beställningar i samband med restorder kommer att uppleva att pengar dras ut efter några dagar.
Frakt
Vi levererar med Postnord 1-3 arbetsdagar.
Leverans till paketbutiken kostar DKK 25,00.
Leverans med distribution kostar DKK 35,00.
Fri frakt vid köp över 199 kr.
Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.
Om beställningen består av flera delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den sista delen
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till kontakt@babynohr.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Vid hävning av köpet kommer hela fraktkostnaden att debiteras.
Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.
Returnera
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste kontakta oss på kontakt@babynohr.dk i samband med returer.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Om varan har gått ner i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Babynohr.dk ApS
Bygmestervej 4 9240 Sebbersund
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.
Klagorätt
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har rätt att klaga i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid.
I händelse av reklamation, vänligen skicka ordernummer och beskrivning av felet till kontakt@babynohr.dk.
Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.
Nöjdhetsgaranti
Varor köpta utan belåtenhetsgaranti måste returneras oskadade och i fungerande skick, annars upphör garantin.
Varan skickas till:
Babynohr.dk ApS
Bygmestervej 4 9240 Sebbersund
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.
Restorder
I samband med en beställning markerad som "återstående order" - då accepterar du att pengarna dras efter några dagar för utskick -
Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta kontakt@babynohr.dk
Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Centrum för klagomålslösning
Namnhuset
Tullbod 2
8800 Viborg
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr
Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos K&M Webshos ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.
Personuppgiftsansvarig på nordic-wellness.dk är K&M Webshos ApS.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kontakt@babynohr.dk
Du kan även läsa ännu mer om cookies och personuppgiftspolicyn här.
Standard avbokningsformulär
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)
Till:
Babynohr.dk ApS
Bygmestervej 4 9240 Sebbersund
Danmark
Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Beställde den: _______________________________ Fick den: _______________________________
Konsumentens namn: ________________________________________________________________________________
Konsumentens adress: __________________________________________________________________
Konsumentens underskrift: ____________________________________ Datum: _________________
(endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)
Handelsvillkoren uppdaterades senast 2024-01-18